5 nemme trin til at hjælpe dig med at bestemme din finansielle Status, så du kan trygt overlade dine J-O-B for at køre din hjemme-baseret virksomhed

Det behøver ikke at være ubehagelige eller rodet, men det har at blive gennemstegt. Du kan være godt på vej til at opbygge en fuldtids hjemme-baseret forretning eller bare kan tossing idé rundt lige nu, men at have en klar forståelse af dine nuværende og fremtidige finansielle forpligtelser vil spille en vigtig rolle i din strategiplan for virksomhedens succes.
Hjem-baserede virksomhedsejere vågner ikke normalt op en dag og siger “Yep. Jeg er at slutte mit job i dag og starte en hjemme-baseret virksomhed.” Der er normalt en periode af tid til fordybelse, udforskning, træffer beslutningen om, at skabe en plan, og derefter begynder at udføre delaktiviteterne i planen om at nå det endelige mål.
Processen kan tage alt fra flere måneder til flere år, før en medarbejder er i stand til at gå væk fra hendes job at begynde livet som en fuldtids iværksætter.
At være økonomisk ansvarlig er kritisk at ikke kun hjemme-baseret virksomhed succes, men at skabe finansielle puden skal overgangen fra at være en medarbejder til en fuldtids iværksætter.
Forstå din aktuelle finansielle situation er obligatorisk og behøver ikke at tage mere end en time af din tid, hvis du følger de fem grundlæggende trin nedenfor.
1. Beregn hvor meget penge du har i øjeblikket sidder i bankkonti, investeringer, registrerede pensionsopsparinger planer, GIC’S, fast ejendom, osv. Hvis du forlader dit job i dag, ville der være nogen form for udbetaling (dvs. syg plan kredit, plan pensionsbidrag, uudnyttede ferie, jubilæum løn, osv.)?
2. Bestem hvor meget du tjener på månedsbasis, enten gennem beskæftigelse, børnebidrag, udlejningsejendomme, udbytte, din eksisterende hjemme-baseret virksomhed, osv.
3. optage din månedlige husholdningernes udgifter. Nogle eksempler for at få dig i gang er:
-pant/leje
-Ejendomsskat/house og realkreditlån forsikring
-utilities (varme/vand/hydro)
-telefon/kabel/satellit/Internet
-værftet vedligeholdelse/snerydning
-dagligvarer og hjemmet leveringer
-køretøjet brændstof, forsikring og vedligeholdelse omkostninger
-medicinsk
-Børnepasning
-personlig pleje (hår, negle, beklædning)
-underholdning (film/sport/bøger/plays)
-klub medlemskaber, publikationer, osv.
4. liste dit månedlige firmaudgifter, for eksempel:
-Internet
-telefon (separat business line)
-autoresponder
-Indkøbskurv
-langdistance
-bank gebyrer
-kontorartikler
-værktøjer
-webhosting
-markedsføring
-reklame
-deltid hjælp
-coaching tjenester
-fragt/Porto mv.
5. identificere dine udestående forpligtelser såsom:
-kreditkort saldi
-personlige lån
-kreditlinjer, osv.
Når du beregner din indtjening og omsætning på årsbasis og fradrage dine personlige og forretningsmæssige udgifter. Hvor meget har du tilbage i slutningen af året? Kan være en del af dette sat til side til at bygge din finansielle pude?
Hvis din nuværende business indtægter er ikke nok til at dække din virksomhed og personlige udgifter, og hvis du var at afslutte arbejdet i dag, hvor længe vil du kunne overleve på dine andre indtægtskilder eller opsparing og formue, under hensyntagen til dine månedlige udgifter?
Har du overvejet alle uventede udgifter, der kunne opstå i det næste år eller to?
Kører din bil på sine sidste to cylindre?
Har din ovn næsten nået sin levetid?
Er din støvsuger begyndt at brumme på dig?
Er din partner job sikker eller forudser du ustabile tider forude?
Dette er på ingen måde til at skræmme eller afskrække. Finansiel stabilitet er et område, der skal løses, så du kan holde dine fødder solidt plantet og planer realistisk som du opbygger din hjemme-baseret virksomhed.
Forståelse af hvor du er og hvad der potentielt venter forude vil hjælpe dig med at træffe sunde finansielle beslutninger, når du planlægger din fremtid.
Efter endt disse fem trin, kan du realisere din drøm om at bryde fri af dit job kan tage et år længere end forventet, eller du kan lære, at for at komme videre i et hurtigere tempo, skal du muligvis at bringe i en partner eller investor , eller lære at udnytte din tid, penge og indsats for mere effektivt at fremskynde fremskridt.
Måske søger professionel vejledning om nedbringelse af gældsposterne og økonomistyring er i orden?
Uanset hvilke resultater du generere, lad dem ikke ryste din ånd. At vide præcis hvor du er økonomisk vil hjælpe dig gøre informeret, praktiske beslutninger så du kan oprette din ideelle fremtid.
For at øge dit niveau af succes på hjemme-baseret virksomhed, Sørg for at du har en finansiel rådgiver og revisor som en del af teamets succes.
2006 © Laurie Hayes – Ulla kilde




Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *